torstai 8. toukokuuta 2014

Kesäkassi virkaten


Varma kesän merkki on se, että pitää saada tehtyä jotain uutta itselle virkaten. Tosin tässä kävi nyt niin, että tuote menikin tyttärelleni, joka virkkauksen aikana saneli ehtoja, miten tuote pitää valmistaa...

Sain mieheltäni syntymäpäivälahjaksi Molla Millsin uudet kalalangat, tosin itse pyysin häntä ne käydä ostamassa minulle Snurresta. Olin jo niiden ilmestymisestä asti ihaillut lankojen sävyjä  ja päättänyt nuo langat saada.



Olin monta vuotta sitten laittanut itselleni talteen ET-lehden virkatun kesäkassin ohjeen, mutta en ollut koskaan sitä aloittanut. Nyt kun sain nämä langat, niin mieleeni muistui heti sen kassin ohje. Kalalanka oli mielestäni sopivan paksua ja tukevaa lankaa tuon ohjeen toteuttamiseen. Nämä saamani langat ovat 12-säikeistä lankaa, joten eivät ihan pieniin liinoihin sovellu.

Kassi valmistuikin kahdessa illassa televisiota samalla katsoen, tosin alkuperäistä ohjetta olen muuttanut jonkin verran, koska tyttäreni halusi kassista korkeamman, pidemmän olkahihnan sekä napillisen läpän, jotta tavarat eivät tipu. Alkuperäistä ohjetta on siis muokattu melko paljon, mutta itse ainakin olen lopputulokseen tyytyväinen



Tässä vielä linkki alkuperäiseen ohjeeseen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti